سیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهامسیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهام، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 6 روز سن داره

قاصدک دوست داشتنی من رهام

اسم قشنگ قاصدک مامان

1391/6/3 10:20
نویسنده : زهرا
890 بازدید
اشتراک گذاری

02400000سلام نفسم 02400000

امیدوارم بهت تو هفته 25 زندگیت تو دل مامان خوش بگذره دارو ندارم !!!      

اینقدر ورجه وورجه می کنی  که می خوام فدات بشم ! احساس میکنم داری باهام حرف می زنی ، قبلا بیشتر صبحها که تو اداره پشت میزم نشستم شیطونی می کردی و تو ماشین و موقع حرکت ساکت بودی  ولی تازگی بعد از ظهرها که پدر میاد دنبالم دم اداره ، به محض اینکه سوار ماشین می شم شروع می کنی به خودنمایی ، الهی فدات ! فکر کنم شنیدن صدای پدر باعث می شه ابراز وجود کنی ، وقتی به پدر می گم یه عالمه بیشتر از من قربون صدقت می ره ! من ميگم من فداي قاصدكم پدر مي گه نخير من فداش بشم . سر اينكه كدوم يكي مون فدات بشه با هم دعوا داريم 

راستی خیلی وقته می خوام اسم قشنگت رو به دوستات بگم و امروز تصمیم گرفتم  اینکارو انجام بدم عشقم !

منو پدر از زمانی که نامزد بودیم برات اسم انتخاب کردیم ، من دلم می خواست  اگر دختر باشی اسمت رو بگذاریم نیروانا به معنی نیروی الهی ، آرامش مطلق . البته پدر کمی درباره این اسم دودل بود و ... و اگر پسر باشی دوست داشتم اسمت 11500000 رهام  11500000باشه ! تا اینکه فهمیدیم پسر هستی و خوشبختانه با پدر درباره اسمت به توافق رسیده بودیم http://forum.suma.ir/images/sheklak/hi5.gif من عاشق اسمهای اصیل ایرانی هستم ؛ مخصوصا اسامی که در شاهنامه فردوسی وجود داره (یادته بردیمت آرامگاه فردوسی ؛ پست آرامگاه فردوسی )، دوست داشتیم اسمت علاوه بر تلفظ راحت معنی قشنگی هم داشته باشه ؛ البته اینم بگم بخاطر علاقه زیاد پدر به امام حسین (ع) تصمیم گرفتیم تا زمانی که مهمون دل مامانی هستی حسین صدات کنیم و قبل از مشخص شدن جنسیتت قاصدکمون بودی و صد البته هستی . الان حسین ؛ قاصدک و رهام صدات می کنیم .

15300000رهام رهام رهام رهام 15300000

اینقدر این اسمو دوست داشتم که مدام تو وبلاگ نی نی کوچولوها جستجو می کردم تا ببینم اونهایی که اسمشون رهامه چه شکلیند و از همه بیشتر یکی از اون بچه ها به دلم نشست .  اسم وبلاگش رهام هستی مامان و باباست .

معنی رهام می شه پرنده شکست ناپذیر ، و توی شاهنامه اسم یکی از جنگ آوران و دلاوران ایرانی بوده که به همراه رستم و  پدرش که سردار سپاهیان ایران بودند تو جنگها شرکت می کرده .

چو رهام و بیژن کمین ساختند         فراز و نشیبش همی تاختند

چو بیژن پدید آمد اندر نشیب           سبک شد عنان و گران شد رکیب

فرود جوان ترگ بیژن بدید               بزد دست و تیغ از میان برکشید

چو رهام گرد اندر آمد به پشت       خروشان یکی تیغ هندی به مشت

بزد بر سر کتف مرد دلیر                 فرود آمد از دوش دستش به زیر

              

  ز پیش فریبرز رهام گرد                  برون رفت و پیغام و نامه ببرد

بیامد طلایه بدیدش براه                    بپرسیدش از نام وز جایگاه

بدو گفت رهام جنگی منم                هنرمند و بیدار و سنگی منم

پیام فریبرز کاوس شاه                   به پیران رسانم بدین رزمگاه

19400000         13000000        00600000  

  رهام به معنی مرد شجاع و مرد همیشه پیروز و دلاور هم هست  .

  در زبان اوستایی به معنی نوشیدنی گوارا و باشکوهه !

در زبان عربی هم با تلفظ کمی متفاوت باران مستمر و ملایم معنی می ده .

پسر نازنینم می بینی مامان و بابا چه اسم قشنگی برات انتخاب کردند ؛ امیدوارم اسمتو دوست داشته باشی مرد همیشه پیروز آینده ! الهی که تو زندگیت دارای اراده فولادین باشی و همیشه پیروز و شکست ناپذیر !

خانواده منو پدر همه  از اسمت خوششون میاد و همه به اسم صدات می کنند . زمانی که هنوز معلوم نبود پسر هستی هر چی به عرشیا (پسر خاله مهری می گفتم اونکه تو دلمه اسمش نیرواناست می گفت نه من نیروانا دوست ندارم اسمش رهامه و گاهی وقتها هم میگفت اسمش هیداراست (اسم خودش وقتی تو دل مامانش بود،  به معنی منجی) انگار می دونست تو پسری نه دختر ) .

پدر هم که قبلا بهم میگفت مامان قاصدک الان دیگه مامان رهام صدام می کنه .

الهی فدای خودت و اسم قشنگت بشه مامان !!!  

با وجود تو  لحظه های منو پدر ستاره بارون شده  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان ارمیا
4 شهریور 91 9:55
سلام دوستم. ایشالله رهام عسلی خاله سالم و سلامت به دنیا میاد و یه دنیا شیطنت و سرزندگی رو براتون میاره.
اسمش خیلی قشنگه. وای ما هنوز سر اسم کولوچه مربایی به توافق نرسیدیم. توافق که چه عرض کنم اسمی که باب میلمون باشه پیدا نشده.
مطمئنم که اون هم مثل ارمیا اسمش رو با خودش خواهد آورد.


سلام ، آره راست ميگي حتما كولوچه مربايي اسم قشنگش رو با خودش مياره .
سپید مامان علی
4 شهریور 91 11:39
زهرا جونی چه اسم قشنگی واسه قاصدکت گذاشتی...خیلی نازه...انشاءالله صحیح و سالم به دنیا بیاد....انشاءالله محکم و قوی باشه در زندگی


مرسي عزيزم شما لطف داريد .
هدیه خدا- فریماه
4 شهریور 91 13:05
سلام. تبریک میگم. اسم خیلی قشنگیه. مهمتر از همه معنی وریشه فارسیشه. خوش آمدی رهام کوچولو.


سلام مرسي گلم . ايشاا... مامان شدن خودت
مامان آراد(خاطره)
4 شهریور 91 14:14
سلام...ممنون که پیشمون اومدین..
براتون آرزوی سلامتی دارم...
با افتخار از دوستای آراد جون شدین...
بازم پیشمون بیاین


سلام؛ منم ممنونم جواب سلام منو قاصدکمو دادید ! حتما میام پیشتون
مامان آینده(آرزو)
5 شهریور 91 1:46
سلاااااااااااااام عزیزم به سلامتی مبارک اسمش نامدار باشه انشاا... تو این لحظات برای همه دعا کن عزیزم.....
انشاا... چند وقته دیگه صحیح و سالم میاد بغلت


ممنون گلم ، اگر لايق باشم حتما دعا مي كنم
لی لی
5 شهریور 91 16:29
ســــــلام سلام
مبارکه ایشالا اسم قشنگ و با مصمای قاصدک جونی
خیـــلــــــــــــــــــی قشنگه
بالاخره خیالم راحت شد
چقد منتظر شنیدن اسم قشنگت بودم خاله جون


مرسی خاله جون ! بوس بوس
شايان
7 شهریور 91 7:08
سلام خوفي ماماني ني ني خوبه.چه كار قشنگي كردي كه قبل از دنيا اومدنش واسش خاطره مي زاري.ايشااله 120 سال زير سايه مامان جون و باباجونش زندگي كنه و دلش هميشه شاد باشه


سلام ؛ممنون عزیزم
مامان رهام
7 شهریور 91 12:01
زهرا جون چه سوپرایز قشنگی مرسی که از وب ما خوشت اومده و خوشحالم که اسم انتخابید واسه فرشتت هم اسم فرشته منه .نامدار باشه انشاله


از وبتون خوشم اومده چون خوش اومدنیه ، ماشاا... رهام شما هم که حسابی جیگره


مامان رهام
7 شهریور 91 12:02
واسه اظهار لطفت به رهام ممنونم عزیزم


خواهش می کنم خانمی
الهه
9 شهریور 91 10:24
عزيزم مباركه.اسم خوشكليه.چقد قشنگ با رهام جون صحبت ميكني


فدات خانمی
باران قلنبه
10 شهریور 91 1:48
سلام عزیزم خوشحال می شم به وب دخمل منم بیاین
دخملم باران مظفری توی مسابقه جشنواره رمضان 91 آتلیه سها شرکت کرده اگه می شه به سایت آتلیه سها بروید و در قسمت جشنواره رمضان به دخترم رای 5 بدهید.این جشنواره تا اول مهر مهلت داره.
آدرس سایت آتلیه سها:
Soha.torgheh.ir/festival
یا به لینکش تو قسمت لینکهای وبم مراجعه کنید.مرسییییییییییییییییییییی
یادتون نره منتظرماااااااااااااااااااا.


سلام حتما
سپید مامان علی
16 شهریور 91 9:44
سلام
نتونستم به پست بالایی نظر بزارم
وقتی پستت رو خوندم یاد خودم افتادم...سخت بود اما شیرین....امیدوارم از این دوران بهترین لذت ها رو بچشی...و وقتی نینی نازت رو در آغوش گرفتی این احساس ...این عشق...این آرامش چندین هزار برابر میشه


سلام مرسی عزیزم دلم
خاله فروغ
18 شهریور 91 11:11
سلام بیا به علی پسر آجیم رای بده.خیلی ممنون http://lavashak.niniweblog.com/post36.php
الهه
19 شهریور 91 7:40
مامانم اول خيلي اصرار داشت كه فقط و فقط زايمان طبيعي. اما وقتي كه زن داداشمو ديد كه از صبح تا شب درد كشيد اخرم سزارين شد خيلي ترسيد حالا ميگه سزارين بهتره طبيعي خطرناكه