سیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهامسیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهام، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 7 روز سن داره

قاصدک دوست داشتنی من رهام

لذت خوندن شعر

1390/11/11 0:56
نویسنده : زهرا
538 بازدید
اشتراک گذاری

شبت بخیر عشق اساطیری مامان !

امروز یه سری زدم به هشت کتاب سهراب سپهری و چند تا از اشعار قشنگش رو مرور کردم .

میدونی قاصدکم بعضی از آدمای دنیای مامان حرفهاشون رو متفاوت تر از بقیه به زبان می آرند و به یک شکل زیبا و آهنگین اونهارو بیان می کنند . گاهی هم افکارشون رو می نویسند "یعنی کاری می کنند که اونها ماندگار بشن و قابل استفاده برای دیگران " به این آدمهای هنرمند می گن شاعر .  

(سهراب هم یکی از اون آدمهای هنرمند بود که سالهاست برگشته پیش خدای مهربون !! ولی نوشته هاش تو دنیای مامان باقی مونده و ما ازخوندن اونها کلی لذت می بریم !!)

مثلا یک قطعه از شعر اهل کاشانم ( در مجموعه صدای پای آب ) که من خیلی با خودم زمزمه اش می کنم اینه :

... و خدایی که در این نزدیکی است      لای این شب بوها      پای آن کاج بلند     رو ی آگاهی آب     روی قانون گیاه

یادم میاره که خدا همیشه و همه جا هست .

 و یک قسمت دیگه  :

.... هر کجا هستم باشم ، آسمان مال من است

پنجره ، فکر ، هوا ، عشق ، زمین مال من است

.....

من علاقه زیادی به شعرهای سهراب ، حمید مصدق ، حافظ و .... دارم .

یه زمانی خودم هم شعر می گفتم و الان یه دفتر شعر دارم . شاید در آینده چند تا از اونها رو برات یادداشت کنم . 

با خاله فاطمه که خاله بزرگتر شماست شعرهارو از حفظ می خوندیم مثلا کافی بود یکی از ما یه بیت بخونه حتما نفر دوم اونو ادامه می داد  !   الان چون خیلی پیش هم نیستیم دیگه اینکارو هم فراموش کردیم !!!! آخ اگه بدونی شعر خوندن با خاله چقدر لذت بخش بود !!!!!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان رهام
11 بهمن 90 10:59
آفرين خانوم هنرمند.خيلي برام جالبه كه برا تموم مناسبتها مطلب مي نويسي افرين اطلاعاتت خيلي عاليه بهت تبريك ميگم زهرا جون


لطفتون ممنونم!!!
مامان ارمیا
12 بهمن 90 10:53

دلم برات تنگیده.


منم همینطور دوستم!!!!!!!!!!!!