سیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهامسیب سرخ آرزوهای مامان ، قاصدک رویاهام ، رهام، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

قاصدک دوست داشتنی من رهام

شيرين زبونيات

1394/6/25 15:06
نویسنده : زهرا
582 بازدید
اشتراک گذاری

                                   http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

سلام  وروجكم

شيرين زبوني شدي كه نگو

تو كمي دير حرف زدن رو شروع كردي ومن كلي نگران شده بودم ولي الان يه موقع يه چيزهايي رو مي گي كه تعجب مي كنم .

علاقه به گفتن فعل نداري ، نود درصد جمله هايي كه مي گي بدون فعله، و تنها افعالي كه مي گي : بده ، نيست، بيا، بشين و چندتاي ديگه است

آب بده ، نون بده ،ماشين بده

ماشين من بده، آب بده ، گوشي بابا بده

دست نه يعني: دست نزن

برو نه : نرو

باز نه: باز نكن

هم نه: نخور

آگوگا: ماه

برو دد : برو اونور .منظورت اينه كه كاري به كار من نداشته باشيد.

قهر قهر : يعني قهري

آشيش : آشتي

 عاشيم سنه يعني عاشيقم سنه ( عاشقتم )

چند روز پيش تب داشتي همش مي گفتي مامان من تب ،‌الهي برات بميرم كه چند روز  هيچي نخوردي چون يك قطره آب هم مي خوردي بالا مي آوردي.

پشه دستتو نيش زده بود به هركي مي رسيدي نشون ميدادي و مي گفتي پشه دست من نيش

 عرشيا دو تا جوجه داره كه هروقت مي ريم خونشون باهاشون بازي مي كني البته فقط تماشا مي كني و بهشون غذا مي دي خيلي جرات دست زدن بهشون رو نداري، حدود دو سه هفته اي نديده بوديشون ، خاله مي گفت به محض اينكه دوباره ديدي گفتي جوجه عرشيا ببرگ (بزرگ) شده خاله كلي ذوق كرده بود كه تو اينقدر به سايز جوجه ها توجه كردي و متوجه بزرگ شدنشون شدي.vogeltjesk00435F3.gif

يه روز برات فيلم عروسي مون رو گذاشتم براي همه تعريف مي كردي " بابا مامان گل ،بابا ماشين ناناي، بابا داماد، بابا دست مامان ، مامان بابا ناناي"

وقتي ازت مي پرسيدن تو چكار كردي با يه حالت ناراحتيsad face emoticon مي گفتي من اونجا نه!!! بعد كه ديدي زياد مي پرسن با عصبانيت مي گفتي من اونجا نه!!!!!

ترجمه: بابا واسه مامان گل خريد ، تو ماشينش آهنگ گذاشت، بابا داماد شده بود،‌مامان و بابا دست همو گرفتن و رقصيدن، من اونجا نبودم.

خيلي خبر چين شدي، هراتفاقي درطول روز برات مي افته رو برام تعريف مي كني باهمون كلمات دست و پا شكسته و من بايد جمله هاتو تكرار كنم البته درستشو تا مطمئن بشي منظورتو فهميدم.

درمقابل تكرار كلمات خيلي مقاومت مي كردي بخاطر همين من با راهنمايي يك متخصص شروع كردم كلمات رو به صورت بخش بخش بهت ياد دادن و خداروشكر خيلي بهتر شدي .

يه روز نتونستي ادرارت رو تا رسيدن به دستشويي كنترل كني و من بهت گفتم بي ادب و تو با همون لحني كه من بكاربردم برگشتي به خودم گفتي بي ادب.

وقتي ميگم برو تو اتاقت بازي كن ميگي نه مامان!!! من  اونجا تنهام

اگر يه كاري ازت بخوام كه باب ميلت نباشه مي گي پا من درد،‌ دست من درد ، دل من درد ( اينجوري خودتو لوس مي كني)

تازگيها خيلي بغلي شدي  و وابستگيت به من هم زيادتر شده ، دوست نداري برم اداره و شب كه ميخوام بخوابونمت هي ميگي مامان برو نه ( يعني مامان فردا نرو ) يكي دو بارهم  صبح بيدار شدي اينقدر گريه كردي كه مجبور شدم بمونم خونه.

گاهي اوقات كه سرحالي دوتا دستمال مي گيري دستت و مثلا كردي مي رقصي ( جيگرتو بخورم آواز هم مي خوني البته با ريتم موسيقي كردي)

يه روز پريدي بغلم و صورتمو بوسيدي و گفتي مامان من دلم تنگ من اينجوري شکلکهای مژی جوووووونشده بودم  به پدر گفتم بپر يه گوسفند بگير بيار واسه رهام بزنيم زمين

از نامزدي محسن دايي علي به اينور همش مي گي محسن داماد ، هيچطوري هم قانع نمي شي كه كس ديگه اي هم مي تونه داماد باشه.

يه روز تو خونه مامان جون ديوار اتاق خاله جونو هلو مالي كردي

          

                                                            خونه خاله مهري

        

        

                   

   آخراي مرداد رفتيم كرمانشاه گردي، پدر مي خواست يه حالي بهمون بده،‌ اينجا جوانرود( الهي بگردم خوابت گرفته)

         

      

 

    

                       مهندس كوچولوي من در حال تعمير  سه چرخش

                   

                  خونه مامان جون و اسباب بازيهاي جديدت

                        

               

               

               

              

                                 اينم از عكاسي ناز پسرم از دست منو پاي خودش

                  

                        و سلفي رهام

                  

                          يه روز كه هوس كرده بودي حسابي به مامان كمك كني

                

                 

                 

                

    

    

             باغ وحش ، قفس خرگوشها و ....(امير پسر عمه اعظم)

     

     

                

    

                                                   اشكان و رهام

      

    

                                       دوچرخه سواري تو خونه

                         

                                          اينم عرشياي رزمي كار

               

                

     

                  

 يه عالمه عكس ديگه هم دارم كه انشاالله تو  روزهاي آينده مي ذارم.            

                              

                                                 

پسندها (2)

نظرات (1)

لی لی
6 آبان 94 14:05
زهرا جان سلام عزیزم چقدر پسرت بزرگ شده کارای مردونه میکنه دیگه خدا حافظ گل پسرت باشه کی میشه علی کوچولوی من اینجوری حرف بزنه برام
زهرا
پاسخ
عزیزم سلام علی کوچولوت تا چشم به هم بزنی بزرگ میشه